Nya skräddarsydda produkter
Höstrea: Sänkta priser på över 10 000 produkter
Vi skapar dina klistermärken 100% personligt anpassade
Gratis frakt på beställningar över 669 KR
Expressleverans 24/48h tillgänglig

Köpvillkor

  1. Objekt

    Dessa Allmänna Villkor reglerar köp av produkter som erbjuds på webbplatsen tenstickers.se, som ägs av TENVINILO SL (nedan kallad TENVINILO). Köp av någon av produkterna innebär att de allmänna villkoren accepteras utan några förbehåll, utan att det påverkar godkännandet av de särskilda villkoren som kan gälla vid inköp av vissa produkter. Dessa Allmänna Villkor kan ändras utan föregående meddelande, så därför rekommenderas det att du läser innehållet noggrant innan du köper någon av de erbjudna produkterna.
  2. Identifiering

    I enlighet med Lag 34/2002, från 11 juli, om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster, informerar TENVINILO dig att:
    • Dess namn är: TENVINILO S.L.
    • Företagets namn: TENSTICKERS.
    • Ditt id-nummer är: B65829400.
    • Dess registrerade kontor är: C/ JACQUARD, Nº 44 - 08205 SABADELL - BARCELONA (ESPAÑA).
    • Det är registrerat i The Central Mercantile Register i BARCELONA: Volume 43279, Folio 0152, Sheet 422809.
  3. Kommunikation

    Du kan kommunicera med oss via följande kanaler:
    • E-post: info.se@tenstickers.com
    • Postaddress: C/ JACQUARD No 44, postkod 08205 SABADELL, provinsen BARCELONA (SPANIEN).
    Alla aviseringar och kommunikationer mellan användare och TENVINILO anses giltiga när de sker genom föregående kanaler.
  4. Produkter

    De produkter som säljs av TENVINILO är wallstickers och andra dekorationsmaterial. Dessa produkter, samt deras huvudsakliga egenskaper och pris visas på webbplatsen.

    TENVINILO erbjuder främst anpassade produkter som tillverkas på beställning, men erbjuder också standardiserade produkter.

    TENVINILO förbehåller sig rätten att avgöra vilka produkter eller tjänster som erbjuds till kunder vid varje given tidpunkt. TENVINILO kan också Lägg till i vagn nya produkter eller tjänster tll de för närvarande på erbjudande, när som helst. TENVINILO förbehåller sig även rätten att annullera eller ändra vilka produkter som erbjuds när som helst och utan förvarning.

    För tillgång till köp och förvärv av olika produkter, måste användaren följa alla de instruktioner som anges i inköpsprocessen, vilket innebär att läsa och godkänna de allmänna och särskilda villkoren som finns på www.tenstickers.se.

  5. Tillgänglighet och ersättningar

    TENVINILO syftar till att säkerställa tillgängligheten för alla produkter som annonseras på www.tenstickers.se, eftersom vi arbetar på beställning. Om någon produkt trots det inte skulle vara tillgänglig eller är slut i lager kommer kunden att bli informerad om detta via e-post så snart som möjligt.

    Om produkten inte är tillgänglig kommer TENVINILO, efter att ha informerat kunden, att erbjuda en liknande produkt utan extra kostnad, i vilket fall kunden kan välja att acceptera eller avvisa beställningen genom att utöva sin rätt till återkallelse och uppsägning av kontrakt.

    I det fall att där en eller flera varor är otillgängliga, och kunden avvisar ersättande produkter, kommer återbetalningen ske genom samma betalningsmetod som beställningen gjordes.

    Om TENVINILO är orimligt sena med återbetalningen, kan kunden kräva dubbla beloppet tillbaka.

  6. Köp- och/eller registreringsprocess.

    För att göra inköp på www.tenstickers.se måste kunden vara myndig.

    Kunden behöver även fylla i ett formulär för att ge TENVINILO all nödvändig information för genomföra köpet och måste ange fullständig och korrekt information vad gäller identitet och kunden måste uttryckligen godkänna TENVINILOS integritetspolicy. Om kunden önskar spåra sin orderförsändelse, kan detta anges i formuläret.

    De steg att följa till kassan är:
    1. Välj önskad produkt som visas på webbplatsen, beskriv produkten eller bifoga en anpassad design du vill ha.
    2. När du har valt produkten måste du innan köpet bekräftas slutföra dataformuläret och acceptera integritetspolicyn och de allmänna villkoren.
    3. Bekräfta beställningen och betala genom de metoder som erbjuds.
    4. När betalningen är genomförd kommer du att få en bekräftelse via e-post inom 24 timmar.
    Det rekommenderas även att kunden skriver ut eller sparar en kopia av försäljningsvillkoren när du gör beställningen, liksom kvittot som skickas av TENVINILO via e-post.

    FAKTURERING

    Kunden erhåller fakturan via e-post i PDF-format.
  7. Giltighet, förnyelse och uppsägning av kontraktet

    VARAKTIGHET

    Varaktigheten av kontraktet sammanfaller med slutförandet av beställningen och slutar vid leverans av den slutliga produkten.
  8. Leverans

    Beställningen levereras till den adress kunden angett när beställningen gjordes och i enlighet med den valda leveransmetoden.

    LEVERANSMETODER OCH DEADLINES

    För transportföretaget och leveransmetoden som valt av användaren som lagt beställningen: Den maximala leveranstiden är 14 arbetsdagar (exklusive helgdagar).

    Leveranstiden kan förlängas med 5/10 dagar från den maximala leveranstiden under vissa omständigheter som kan tillskrivas transportföretaget på grund av t.ex. försenad transitförsändelse, problem med att kanalisera försändelsen, tullklarering, hög arbetsbelastning under högsäsong, pandemiperioder eller andra omständigheter utanför Tenstickers kontroll.

    För beställningar som levereras av den nationella postoperatören kommer produkter som överstiger 75 cm bredd och höjd att produceras i separata delar.

  9. Priser, kostnader och skatter

    Produkternas priser visas i Svensk Krona på www.tenstickers.se om inte annat uttryckligen anges och garanteras under deras giltighetsperiod, förutom vid tryckfel och oavsett destination för beställningen.

    PRODUKTER

    De slutgiltiga priserna på alla produkter, (och priserna per måttenhet, om tillämpligt) tillsammans med deras egenskaper, erbjudanden, rabatter mm, omfattas av artiklarna i katalogen på www.tenstickers.se.

    • För kunder bosatta inom EU inkluderar alla priser moms.
    • Om kunden befinner sig utanför EU, inkluderar priserna inte moms. Kunden måste betala den lokal MOMSEN och det kan finnas vissa importskatter när försändelsen når sin destination.
      I vissa länder eller områden finns också tullavgifter, som debiteras av transportföretaget som mellanhand. Tullavgifter och regler varierar i olika länder och det är svårt att veta hur de fungerar med total säkerhet.
    • Leveranspriser kan variera beroende på beställningens storlek och vikt.
    • Transportpriser:

      • Fraktkostnader 59kr, av Postnord SE.
      • Fraktkostnader 59kr, av Spring - Bring Paketaffär.
      • Fraktkostnader 269kr, av GLS.
      • Kostnaden för expressfrakt är 319kr, av DHL Express.

      • Fri frakt vid köp över 659kr, av Postnord SE.
        • I Rullgardiner finns det ingen fri frakt.
        • I Tapeter finns det ingen fri frakt.
        • I Fototapeter finns det ingen fri frakt.
        • I Vinylmattor finns det ingen fri frakt.
    Priserna på produkterna kan variera. I detta fall blir priset det som var giltigt vid tidpunkten när beställningen gjordes. I alla fall kommer den slutliga kostnaden att meddelas till klienten under den elektroniska inköpsprocessen innan det slutgiltiga godkännandet.
  10. Betalningsformer

    Vi erbjuder dessa betalningssätt:
    1. Betalkort / Kreditkort :

      Du kan göra betalningen omedelbart via Adyen SSL Secure Payment Gateway. Om det är nödvändigt att returnera eller annullera ordern kommer beloppet att återbetalas med samma betalkort. Både personuppgifter och bankuppgifter kommer att skyddas med alla säkerhetsåtgärder som fastställs i den organiska lagen om skydd av personuppgifter 15/1999 och dess utvecklingsförordningar (på spanska, reglamento de desarrollo) med fullständig konfidentialitet.
    2. Klarna:

      https://www.klarna.com/se/kundservice/
    3. Internet bank:

      Betalning kan ske omedelbart via Adyen SSL Secure Payment Gateway. Med detta elektroniska betalningssystem kan banker eller andra finansiella institut göra en rad finansiella transaktioner via finansinstituts webbplats. On-line banksystemet kommer vanligtvis att vara med eller vara en del av det centrala banksystemet som drivs av banken.
    4. PayPal:

      Betalningen kommer att godkännas via PayPal, men inga pengar kommer att återkallas tills PayPal verifierar att det är korrekt. För detta är det viktigt att ha ett PayPal-konto.
    5. Apple Pay:

      Du kan göra betalningen omedelbart via Adyen SSL Secure Payment Gateway. Om det är nödvändigt att returnera eller annullera ordern kommer beloppet att återbetalas med samma betalkort. Både personuppgifter och bankuppgifter kommer att skyddas med alla säkerhetsåtgärder som fastställs i den organiska lagen om skydd av personuppgifter 15/1999 och dess utvecklingsförordningar (på spanska, reglamento de desarrollo) med fullständig konfidentialitet.
    6. Google Pay:

      Du kan göra betalningen omedelbart via Adyen SSL Secure Payment Gateway. Om det är nödvändigt att returnera eller annullera ordern kommer beloppet att återbetalas med samma betalkort. Både personuppgifter och bankuppgifter kommer att skyddas med alla säkerhetsåtgärder som fastställs i den organiska lagen om skydd av personuppgifter 15/1999 och dess utvecklingsförordningar (på spanska, reglamento de desarrollo) med fullständig konfidentialitet.
    7. Amazon Pay:

      Du kan göra betalningen omedelbart via Amazon Pay på ett snabbt, enkelt och säkert sätt. Betalnings- och leveransinformationen sparas säkert på ditt Amazon-konto och du kan komma åt det på den här webbsidan
  11. Återbetalningspolicy och återkallande

    I enlighet med förordningar, kommer konsumenten och användaren att ha rätt till att annullera kontraktet för en period på högst 14 kalenderdagar utan att ange en orsak och utan att drabbas av någon kostnad, utom som föreskrivs i art. 107.2 och 108 i RD1/2007, 16 november, som godkänner General Law for the Defence of Consumers and Users (konsumentskyddslagen).
    1. Undantag:

      Konsumentens ångerrätt gäller inte produkter som tillverkats för konsumenten på ett personligt sätt. Detta inkluderar alla produkter där mätningar, egenskaper, design beställd och / eller produktskärning (av transportskäl) väljs av användaren (1). Detta undantag fastställs i artikel 103. Avsnitt c) i ovannämnda regel:

      "c) Leverans av varor producerade enligt kund- eller användarspecifikationer, eller som är tydlig personligt anpassade".

      (1) En produkt kommer att betraktas som personlig om kunden vid köpet väljer ett transportmedel för vilket det anges att om artikeln överskrider vissa åtgärder måste den klippas och skickas i två eller flera bitar.

      I enlighet med bestämmelserna i den kungliga lagdekretet 1/2007 från den 16 november (Art. 115), som godkänner den reviderade texten till den allmänna lagen om skydd av konsumenter och användare, informeras kunden om att ångerrätten inte gäller i de fall där retur av produkten enbart grundar sig på en subjektiv bedömning av dess textur, finish eller någon annan sensorisk uppfattning, förutsatt att produkten motsvarar beskrivningen och de egenskaper som anges i artikelinformationen.

      Kunden erkänner och accepterar att de, innan köpet slutfördes, har haft tillgång till all relevant information om produkten, inklusive dess detaljerade beskrivning och illustrativa bilder, så att deras köpbeslut har fattats med full kännedom om produktens egenskaper.

      Därför kommer returer inte att godtas för oenigheter i kundens personliga uppfattning om produktens textur eller finish, utom i de fall då tillverkningsfel, fraktfel eller objektiva avvikelser från de beskrivna specifikationerna förekommer.

      Alla produkter, fysiska eller digitala, som skapas med hjälp av verktyget "skapa din Avatar" anses vara skapade på ett personligt sätt för kunden. Därför kan ångerrätten inte utövas.

      Så när användaren försäkrar att de har läst de allmänna avtalsvillkoren, samtycker de därmed att de inte får utöva ångerrätten när det gäller de produkter som tillverkas enligt deras specifikationer.

    2. Standardprodukter:

      Standardprodukterna är de produkter som erbjuds på webbplatsen med standardiserad design, mått och färger. Användaren har rätt att utöva ångerrätten när det gäller dessa produkter.

      Kunden har en period på högst 14 dagar från mottagandet av den beställda varan eller produkten att informera TENVINILO om sin avsikt att frånträda avtalet.

      Återbetalning innebär att TENVINILO kommer att återbetala det belopp som kunden betalat inom en period på högst 14 kalenderdagar, efter samma förfarande kunden valt under beställningen (så länge produkten inte omfattas av undantagen som anges ovan).

      Under denna period kan konsumenten informera företaget om den önskar utöva sin ångerrätt genom att skicka ett meddelande till TENVINILOS e-postadress .

      TENVINILO skickar bekräftelse av de tagit emot begäran om att utnyttja ångerrätt till kunden.

      För att returnera en produkt är det absolut nödvändigt att den är i perfekt skick och i originalförpackningen med alla tillbehör och att den är oanvänd.

      När vi mottagit begäran kontaktar vi kunden för att se över detaljerna i returen.

      Kunden står för kostnaderna för att returnera varan.

  12. Garanti

    Produkter som köps via www.tenstickers.se har en garantiperiod på två år från tidpunkten för köpet, som täcker eventuella tillverkningsfel i produkten.

    Defekter orsakade av felaktig användning eller manipulering, felaktig installation eller som härrör från någon yttre orsak är undantagna från garantier.

    För att få veta mer om förfarandena som skall följas vid problem med produkten, kan du kontakta TENVINILO kundservice genom e-post info.se@tenstickers.com

    För att undvika problem med installation eller hantering av produkten du har köpt, var noga med att följa instruktionerna för installation och användning som finns i bruksanvisningarna.

    För förtydligande vänligen kontakta vår kundtjänst.

  13. Ansvar och frikännande av ansvar

    Konsumenten och användaren har rätten att få produkten reparerad eller ersatt till nedsatt pris eller uppsägning av avtalet, enligt kapitel II, Tít. IV i Book II i General Law for the Defence of Consumers and Users (konsumentskyddslagen).

    Om produkten inte överensstämmer med avtalet kan konsumenten välja mellan reparation eller ersättning utan kostnad, vilket kommer att utföras inom rimlig tid i enlighet med varornas natur och syftet med vilket de var avsedda.

    Om reparationen av produkten har slutförts och den har levererats men fortfarande inte överensstämmer med avtalet, kan konsumenten kräva att den ersätts, en minskning av priset eller uppsägning av avtalet.

  14. Kundtjänst och ersättningar

    För att lämna in klagomål eller anspråk angående TENVINILO ska kunden kontakta kundtjänsten på denna e-postadress info.se@tenstickers.com.

    I enlighet med Tvistlösning på nätet som rör konsumtion i EU och i enlighet med art. 14.1 av regulering (EU) 524/2013, informerar vi dig att europeiska kommissionen gör tvistlösningen enklare för alla kunder på nätet, och vilket är tillgängligt på följande länk: ODR.
  15. Tillämplig lag

    Dessa villkor regleras under spansk lag.

    Språket som används är spanska eller katalanska.

    I händelse av att domstolen måste avgöra tvist mellan parterna, om användaren är konsument, ska domstolar som har jurisdiktion över din hemvist vara tillämpliga.